Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 

TÁMOP-3.1.4.C-14 - Élménybeszámolók és fotók

 

Gyalogtúra
Időpont: 2015.szeptember 15-16.
Helyszín: Csesznek, Ravazdi Erdei Iskola és Oktatóközpont, Pannonhalma

A két napos kirándulásra előzetes szervezés után 50 fő diák 4 pedagógussal indult el Siófokról busszal. Az első nap folyamán gyalogtúrákat szerveztünk. Elsőként a Cseszneki várat néztük meg, majd körülötte egy 4 km-es távot teljesítettünk. Miután megérkeztünk Ravazdra az erdei iskolába és elfoglaltuk a szállást, újabb 4 km-es túrát tettünk a Sokorópátkai tanösvényen tájolóhasználattal és kincskereséssel egybekötve. Ebéd után a gyerekek egyik csoportja fafaragási foglalkozáson vett részt; a többiek pedig különböző sportokban próbálhatták ki magukat a szálláson: többek között tenisz, labdarúgás, horgászat, evezés, asztalitenisz és darts szerepelt a lehetőségek között. A délután folyamán a ravazdi vaddisznós kertben tettünk látogatást, ez is mintegy 3 km-es kényelmes tempójú sétával járt. Annak ellenére, hogy 10-11. osztályos tanulókról van szó, kifejezetten élvezték a programot. A vacsora után mindenki visszavonult a szállásra, és a hosszú, fárasztó nap után pihentek.

A második napon 8:30-kor, reggeli után indultunk el gyalog a Pannonhalmi Apátsághoz (kb. 4,5 km). Az Apátságban tárlatvezetés során ismerkedhettek meg a gyerekek a történelmi háttérrel, a monostorok életével és a bencés renddel. Hasznos és lényegre törő információkat kaptak a gyerekek, sokan fényképeztek, megörökítették ezt a nem mindennapi látványosságot. Pannonhalmáról már busszal mentünk vissza Ravazdra, ahonnan ebéd után indultunk haza Siófokra.

Eredmény: A két napos kirándulás kiválóan fejlesztette a gyermekek szociális kompetenciáit, empátiáját, a természethez való viszonyukat, egyúttal a természetismeret tantárgy ismeretkörét a gyakorlatban is megtapasztalták (növényismeret, tájolóismeret, vaddisznós kert látogatása). Próbáltuk megismertetni a gyerekekkel a természetjárás szépségeit, több közösségi sportot is közelebb hozni a diákokhoz. Nem utolsósorban pedig megvalósult az osztályközösség-építés és személyiségfejlesztés is. Sajnos a szakiskolás tanulóink esetében nagyon ritkán van lehetőség arra, hogy osztálykirándulásokat szervezzünk – főként a családok anyagi helyzete miatt. Ezért is különleges élmény volt tanulóink számára ez a kétnapos kirándulás.

Ágostonné Roskó Judit, Kálóczi József, Nagy Márta, Őri Viktória


Biciklitúra
Időpont: 2015.szeptember 29.
Helyszín: Balaton körül – „kiskör”: Baross iskola – Balatonaliga – Balatonfűzfő – Balatonfüred – Tihany-rév – Szántód-rév – Baross iskola

Kis Balaton-kör (70 km) teljesítése kerékpárral (felvezetőkkel, kísérő szerviz autóval):

    • 7:30 - találkozó az iskolánál, balesetvédelmi oktatás, túra ismertetése, kerékpárok műszaki ellenőrzése
    • 8:00 - indulás a biciklitúrára
    • 9:30 - első pihenő Balatonaligán
    • 10:00 - második pihenő, tízórai Balatonfűzfőn
    • 12:00 - harmadik pihenő, ebéd Balatonfüred
    • 14:00 - negyedik pihenő Tihany-rév
    • 14:45 - érkezés Szántódra
    • 15:30 - érkezés az iskolához

 A túrába a 9. szakiskolás tanulóinkat vontuk be, illetve néhány tanuló a felsőbb osztályokból is csatlakozott. Külsős felvezetők segítették a munkánkat a közlekedési csomópontoknál, akik biztosították az utat. A tanulók közül nyolcan a most beszerzett új kerékpárokkal vágtak neki a túrának – vagy saját kerékpár hiánya miatt, vagy azért, mert nem tudták a saját biciklijüket behozni. További két iskolai kerékpárt a kísérő szervizautó vitte utánfutón, hogy ha esetleg gond lenne az úton valamelyik tanuló biciklijével, akkor is tudja folytatni az utat. Szerencsére nagyobb probléma nem adódott, így csak a javítások idejére kellett biciklit cserélni két esetben. Tihanyból a tanulók és a kísérők komppal jöttek vissza Szántódra, ezután pedig már csak néhány km volt az iskola.

Egy-egy szakasz végére a csoport kicsit szétszakadt, de a pihenőknél bevárták a lassúbbakat is. A tanulók a pihenőknél ellátást is kaptak (szendvicsek, zsíros kenyér, gyümölcs, müzliszelet, Balaton-szelet, ásványvíz, pezsgőtabletta, szőlőcukor).

A sportolás öröme mellett a diákok a balatoni panoráma látványát több oldalról is megismerhették. Az időjárás is kedvezett a túrázóknak. A kerékpározás fejleszti a mozgáskoordinációt, az egyensúlyérzéket, növeli az állóképességet. A csoportos mozgás fejleszti a közösségi kommunikációt, a diákok más oldalról is megismerhették egymást; illetve látták, hogy csoportban mennyire fontos alkalmazkodni és a társaikra is odafigyelni.

Bauer Gabriella, Berky György, Kálóczi József, Villányiné Csatos Éva

Kerékpártúra fotói

Projekt oldala


IWIWGoogle bookmarkFacebook